close






この世の限り 世界的盡頭

作詞.作曲:椎名林檎
唱:椎名林檎、椎名純平
編曲.指揮:齋藤NEKO

在這世界是否有盡頭呢?
如果能看得到盡頭
要如何展開歡笑盡情享受呢
因為我們早已竭盡了全力

那麼要經過幾次才能忘懷呢
如果能遇到全新的邂逅就太好了
揮手道別後
再初次再見

but still my dear if the end draws near what should I do?
if you hold me tight I'd feel all right but still be blue
but if the song were to play  just for us for a moment
to take the heartache away
(然而親愛的  若末日將近  我該如何是好?
若你緊緊擁抱我  我會覺得一切都好  只仍感一縷憂愁
倘若有一首歌能為我們演奏片刻
也足以撫平心痛)

well then I'd say.I make a song for you
nothing to old,and nothing to new
sing to the light of day
you'll smile for me.we'll be happy the way
(我說,我要為你寫一首歌
不會太過時,也不會太新潮
就一直唱到天明
這樣  你會為我展露笑顏  我們就會很快樂)

Da la la...

just turn away and take the point of view
nothing is old,and nothing is new
when you look at me and say I'll forget you...
(帶著這想法轉身離去
時間,靜止在這一刻
當你看著我說會將我遺忘...)

if you were me who would you be when the sun goes down?
two faces bright but I fear the night might come around
and if reflection appear from the past.all our moment.
(若你是我  日落之後會有什麼感覺?
兩個人一起面對白晝  但我仍害怕夜的降臨
如果想起過去我們曾渡過的時光
那些愉悅、情愛、歡笑、都讓我畏懼...)

well then I'd say.I make a song for you
nothing to old,and nothing to new
sing to the light of day
you'll smile for me.we'll be happy the way
(我說,我要為你寫一首歌
不是太過時,也不是太新潮
就一直唱到天明
這樣  你會為我展露笑顏,我們就會很快樂)

and take this point of view
nothing is old,and nothing is new
when you look at me and say
nice to meet you,would you mind if I say?
(帶著這想法
時間靜止在這一刻
當你看著我說
很高興認識你,我可以待在在你身邊嗎?)


__________________________________________


今天吃飯的時候無意間在MTV看見這支MV~
一聽就愛上了這首歌的風格,是帶點復古華麗的快樂曲風,
MV的拍攝手法我也很喜歡,多彩多姿,好像身處在馬戲團中~
兩人的聲音也意外的合適!
想不到ringo姊姊也可以那麼陽光呢:P
不過她把痣點掉之後我真的整個認不出她來啦~~



arrow
arrow
    全站熱搜

    cineole 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()