昨天介紹了艾拉跟如伶這首歌之後,
她們都覺得很好聽~
特別是林艾拉同學簡直是驚為天人XD
看來我又成功的推廣Jason Mraz啦

第一次聽到這首歌的時候,
突然想到以前在中正讀書時,
我總是喜歡在沒有課的午後去頂樓曬衣服,
然後順便站在樓頂望出去,
滿山遍野的綠意,涼爽的風微微吹拂,
曬完衣服回到房間就打開窗戶與窗簾,
伴著陽光與微風睡個很棒的午覺~

這首歌就讓我有這種感覺,
讓我好想去度假呀

這首歌不但曲很棒,
詞寫得也很棒喔!歌詞如下:

Well youve dawned on me and you bet I felt it  
I tried to be chill but youre so hot that I melted 
I fell right through the cracks, and now Im trying to get back 
Before the cool done run out I'll be giving it my bestest 
And nothings gonna stop me so dont go with convention 
I reckon its again my turn, to win some or learn some 
But I wont hesitate no more, no more 
It cannot wait, I'm yours 

Well open up your minds and see like me 
Open up your plans and damn youre free 
Look into your heart and youll find love, love, love, love 
Listen to the music of the moment people dance and sing 
We are just one big family 
And its everybodys right to be loved, love, love, love, loved 


Well Ive been spending way too long checking my tongue in the mirror 
And bending over backwards just to try to see it clearer 
But my breath fogged up the glass 
So I drew new face and laughed  

I guess what I've been saying is there aint no better reason 
To rid yourself of vanity and just go with the seasons 
It's what we aim to do, our name is our virtue  

So I won't hesitate no more, no more 
It cannot wait,
I'm sure 
There's no need to complicate our time is short 
This is our fate,
I'm yours  

Well open up your minds and see like me 
Open up your plans and man you're free 
Look into your heart and you'll find, the sky is
yours  
So please don't, please don't, please don't 
There's no need to complicate 
Cause our time is short, and this will, this will, this is our fate 
I'm yours


中文歌詞:

我深深感受 你的出現帶給我的驚異
我想抱著平常心 但你的如火熱情 令我溶化
穿過縫隙 我墜落 我嘗試回到原來的生活
但在我熱情冷卻耗盡之前 我要對這份熱情付出我的全力
沒有任何事情能阻止我 所以別嘗試用慣例說服我
我猜這次輪到我了 去贏得些什麼 或是學些什麼

但我將不再遲疑 不再遲疑
我不能再等待 我屬於你

所以 打開你的心 像我一樣期待這份愛情
別固守著你原本的計畫 你將自由
看進你的心底 你將會找到愛情 愛情
傾聽此刻的音樂 人們在歌舞
我們其實很相近
愛與被愛 是每個人的權利

我花了太多的時間 在鏡子前測試自己的說話方式
彎腰傾身 我嘗試著想看清楚些
不過 鏡子卻被我的呼吸霧化
所以 我畫了個全新的臉 開心地笑了

我猜 我想說的不過是 沒有比這更好的原因
擺脫掉自己的虛榮心 讓一切順其自然
這是我們該做的 成為善的化身

但 我將不在遲疑 不再遲疑
我不能再等待 我很肯定
別讓一切變複雜 我們沒有太多時間
這是命中註定 我將屬於你
所以 打開你的心 像我一樣期待這份愛情
別固守著你原本的計畫 你將自由
看進你的心 你會知道 無邊際的天空屬於你
所以 請別再 請別再
再也沒有需要去偽裝
因為我們沒有太多的時間 這將會是 這就是命中注定
我屬於你



arrow
arrow
    全站熱搜

    cineole 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()