Jason Mraz這個歌手從他一出道我就非常喜歡了,
還記得我是在大學時期聽廣播時聽到他那首"The Remedy",
一聽就對他的嗓音還有詞曲創作驚為天人,
當時台灣還沒有台壓版,所以我還砸重金去買了美國版,
裡面還給它沒有歌詞這樣
害我只好去網路上找歌詞然後用爛爛的A4紙印出來看~

後來他過了好久又才出了第二張專輯"Mr.A-Z",
這張專輯一開始聽沒有很深得我心,
但經過許久的今天又無聊拿起來聽時,又讓我重新愛上這位歌手,
尤其是這首Mr.Curiosity表達出的情感,
讓人聽了真的會微微的惆悵~

不過台灣似乎沒有很多人認識
Jason Mraz,
話說他跟John Mayer同期出道,風格又有點相近,
當初很多人把他們相比,有點瑜亮之爭的感覺,
不過在我心中
Jason Mraz是勝得太多了
在此提一下他的最新專輯5/20要上市囉!
有錢出錢有力出力吧~哈哈~

這首歌的歌詞寫得很深刻,雖然影片裡已經有附歌詞了~
但我還是去網路上找了中譯版,對照著看或許更有感覺,
在此要感謝翻譯此歌詞的網友啟兒!歌詞如下:

Jason Mraz / Mr.Curiosity 好奇先生

Hey Mr. Curiosity
嘿!好奇先生
Is it true what they've been saying about you
那些關於你的傳說,都是真的嗎?
Are you killing me?
你是存心整我嗎?
You took care of the cat already
收留了那隻小野貓
And for those who think it's heavy
是想向那些唱衰的人證明什麼
Is it the truth
這是真的嗎?
Or is it only gossip
又或者只是些流言蜚語?


Call it mystery or anything
就當作是個小祕密
Just as long as you'd call me
也打通電話跟我說吧!
I sent the message on did you get it when I left it
傳給你那則簡訊,有收到了嗎?
See this catastrophic event
眼看這場風雲變色的鬧劇
It wasn't meant to mean no harm
不可能沒有人受傷
But to think there's nothing wrong is a problem
裝作若無其事,才有夠荒唐
I'm looking for love this time
我想要的,不過就是愛啊!
Sounding hopeful but it's making me cry
看似滿懷希望的,卻落得流淚收場
Love is a mystery
愛怎麼讓人迷惘
Mr. Curious...
好奇先生啊...

Come back to me
請回到我身旁
Mr. waiting ever patient can't you see
永遠耐心守候的你,難道不明白?
That I'm the same the way you left me
我還是像你當初離開時那樣
In a hurry to spell check me
只要你一眼迅速打量
And I'm underlined already in envy green
我就被標上了嫉妒的綠
And pencil red
還畫上了一道紅筆
And I've forgotten what you've said
都忘了當時你說過了什麼
Will you stop working for the dead and return
但你何時才會死心塌地、回來這裡?
Mr. curious well I need some inspiration
好奇先生,請給我一點靈感
It's my birthday and I cannot find no cause for celebration
生日就要到了,可是有什麼值得慶祝的
The scenario is grave but I'll be braver when you save me
就算下一步是死棋,我也會變勇敢的,只要你肯伸出手
From this situation laden with hearsay
帶我走出這道聽塗說的境地

I'm looking for love this time
我想要的,不過就是愛啊!
Sounding hopeful but it's making me cry
看似滿懷希望的,卻落得流淚收場
And love is a mystery
愛怎麼讓人迷惘
Mr. Curiosity
好奇先生啊...
Be Mr. please
何不做個好好先生
Do come and find me, oh
飛奔回到我身邊
Find, find me, find me
回到我身邊、我身邊

I'm looking for love this time
我想要的,不過就是愛啊!
Sounding hopeful but it's making me cry
看似滿懷希望的,卻落得流淚收場
Trying not to ask why
我試著不去追究
Cause love is a mystery
愛怎麼讓人迷惘
Mr. curiosity
好奇先生啊...
Be Mr. please
何不做個好好先生
Do come and find me
回到我身邊

Love is blinding when the timing's never right
愛是盲目的,錯的時間遇不到對的人
Oh who am I to beg for difference
我又憑什麼以為自己與眾不同
Finding love in just an instant
能在一瞬間就認定了真愛?
Well I dont mind, at least I've tried
可是我不在乎,至少我努力過了
And I tried, I tried...
一再而再地,努力過了...


arrow
arrow
    全站熱搜

    cineole 發表在 痞客邦 留言(20) 人氣()